Ekonomi

BMD/Öcel: Şubat satışlarındaki düşüş deprem etkisi yarattı

Birleşmiş Markalar Derneği Lideri Sinan Öncel, “Deprem etkisi var, bu durumu normal karşılıyoruz. Yaptığımız anketlerde ciro ve ziyaretçi kaybını da yüzde 20 olarak belirledik; bu yüzden tamamen normal. İyileşme Mart ayında başladı. Bayram alışverişi ve sezon alışverişi ile bu açığı kapatacağımızı öngörüyoruz” dedi.

Bloomberg HT’ye konuk olan Önl, “İlk çeyrek ihracatına baktığımızda Türkiye’nin ihracatı son yılların en yüksek ilk çeyreğini açıkladı. 61,6 milyar dolarlık ihracat verisi var. Düşük orana rağmen bence bu bir başarı; çünkü kur etkisi ihracatçıyı çok olumsuz etkiliyor. Toplam harcamalar içinde yabancıların payı yüzde 10’dur. Şubat ayındaki depreme rağmen turist sayısında artış yaşandı. 2023 yılında iyi bir turizm sezonu geçireceğimizi öngörüyoruz” dedi.

“Bu noktada yıllık TÜFE oranı yüzde 50, kira artışı yüzde 70. Aradaki 20 puanlık fark net olarak enflasyon olarak bize dönüyor” dedi.

pazarajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu